Friday, March 30, 2012

VISE SI REALITATE IN BUCATARIE

"Lucrarile" sunt inca in curs in bucatarie. Incerc sa vopsesc, sa lucrez la proiecte, sa merg la facultate si sa imi fac job-ul la Avon in acelasi timp, ca sa nu mai spun de curatenie (multumesc lui Dumnezeu pentru George :)) ), de mancare si de ingrijirea mea personala (astea sunt doar cele care trebuie sa le fac in fiecare zi si bineinteles nu reusesc). Dar revenind la subiectul in cauza, am avansat cu bucataria (printre picaturi). 

Ce vedeti aici e mica parte aproape finalizata, e dulapiorul cu tacamuri si vesela si dulapul de sub chiuveta. Zic aproape finalizate pentru ca nu va ramane alba simpla pentru ca s-ar putea sa fie prea fada toata bucatarie, prea simpla. Dar banuiesc ca ramane de vazut cand terminam de vopsit absolut tot.


Oricum cred ca va mai dura pana terminam, chiar daca e foarte mica bucataria mobila are o gramada de coltisoare si fete si rafturi si uffff o gramada. Usile sunt atat de simple, de-ar fi inchisa toata cu usi si nu ar mai avea rafturi ce bine ar fi.... nu ... vorbesc prostii as adora sa am o bucatarie fara dulapuri suspendate, numai cu rafturi :X si doar jos dulapuri.





Cam asa ceva as adora sa am. Dulapuri albe si frumoase jos si rafturi albe si frumoase sus, pline de pahare si farfurii si accente de decoratiuni colorate. Mi se pare o solutie mult mai buna cand vine vorba de bucatarii mici, rafturile fac spatiul sa para mai aerisit decat dulapurile care sunt masive.

Dar sa revenind la realitate, nu am rafturi, am doar un raft pe colt, care nici macar nu e drept, lucru care ma scoate din minti, dar sper sa fie doar din cauza peretilor blocului. Toti trecem prin asta, blocurile vechi au tendinta sa fie foarte strambe.



Si de aici incepe vopsirea celorlalte piese de mobila. Am continuat cu dulapurile suspendate din fata usii de la intrarea in bucatarie. Sunt ultimul lucru simplu de vopsit in bucataria asta, bineinteles vorbesc despre vopsitul usilor dulapului. Dupa asta urmeaza marginile dulapurilor, interiorul rafturilor, laterale, is simple dar e doar un vizibila si partea de jos a dulapurilor suspendate, ah si bineinteles sa nu uit de partea de sus a dulapului de lucru pe care va trebui sa dau si un strat de lac protector, pentru ca e o suprafata foarte utilizata si trebuie protejata. 

Probabil voi face acelasi lucru si pentru dulapul alb din dormitor. Si apropo de dormitor, arata foarte bine, dar din pacate nu stiu cat vor mai rezista dulapurile noastre moi. Materialul nu a fost cea mai buna alegere, si nu ma refer la material in general ci exact la acest tip de material. Mai ales cand ai un animal in casa, si nu numai, se agata extraordinar de usor. Asa ca daca va ganditi sa faceti asta gasiti un material frumos dar si rezistent.

 Astea sunt fetele de la sertarele de condimente si in poza urmatoare intreg ansamblul. Ma gandesc serios ca se va lumina bucataria, mai ales coltul cu rafturile in momentul in care le fac albe in interior. Chiar va iesi interesant (sper) si bineinteles dupa ce terminam, sau chiar in timp ce inca lucram la ea, trebuie sa ma apuc sa studiez problema usilor care sunt foarte strambe. Si cele de la dulapul de la chiuveta sunt strambe, adica nu se interesecteaza in acelasi punct, si cele de la dulapul de sus la fel. Pe langa asta trebuie sa mai bagam niste dibluri pentu ca se vede clar si in poza ca rafturile nu sunt pe aceiasi linie cu dulapul din fata.

Partea trista este ca rafturile sunt pe aceiasi linie cu dulapul din stanga ceia ce imi da dureri de cap. Nu stiu daca e vina dulapurilor, vina celui care le-a instalat sau doar vina peretilor. Sincera sa fiu, George e cel care vrea neaparat sa le indreptam, eu ... eu ce sa spun, eu nu cred ca se poate pentru ca sunt foarte increzatoare ca e vina peretilor si nici nu vreau sa ma chinui atat.

Toti banii bagati in reparatii in apartamentul asta cred ca puteau fi bagati in mobila noua, asta se intampla deobicei cand nu pe moment trebuie sa iti iei mobila pentru ca ... na, trebuie, dar nu ai banii pentru ceva de calitate asa ca iti iei ceva ieftin, si bineintes ca acel ceva ieftin nu e rezistent si dupa ce ai bagat bani in reparatii de-a lungul anilor ajungi la pretul mobilei care era intacta pana acum.


Si sa stiti ca vorbesc in cunostinta de cauza, acum un an dulapul din stanga (da, cel cu usi de sticla si cu paharele scumpe de cristal si multe alte chestii frumoase) s-a desprins din partea dreapta si rafturile din colt au cazut ... in bratele mele. Noroc ca dulapul se tine totusi intr-un diblu si se sprijinea in frigider (thank god for the big fridge).

Dar revenind. Ne-am mai gandit la ceva: tinand cont de faptul ca e foarte putin spatiu in bucatarie, avem un singur dulap foarte ingust unde e "blatul" de lucru, vrem sa mai facem unul intre dulapul de la chiuveta si aragaz. Probabil va fi un raft, pus la acelasi nivel cu dulapul de la chiuveta si probabil va fi locul unde vom tine cafetiera, fierbatorul de apa, sulul de servetele, lucrurile care nu se muta, pentru a-mi lasa un sptiu de lucru liber sa ma pot desfasura cat de cat.

Pe langa asta m-am mai gandit la ceva, vreau sa gasesc un "fund" (tocator) indeajuns de mare incat sa il pot pune pe chiuveta. Cam asa ceva:


E o solutie foarte practica, spatiu in plus pentru taiat si pregatit, e perfect. Stiu ca exista la Ikea, dar din cate am inteles tocatorul lor e facut numai pentru chiuveta lor, ceea ce nu ma avantajeaza. Trebuie sa masor chiuveta si ma apuc sa caut un tocator la un pret decent. Ma uitam la Carrefour ieri si ma cam durea capul. Un tocator perfect normal din lemn, destul de maricel costa 35 lei. De ce?? Adica serios ... de ce? E o bucata de lemn slefuita si lacuita care dupa ceva timp crapa si se strica. S-ar putea sa nu fie mult petru multi dintre voi, dar pentru mine, 35 lei pentru o bucata de lemn mi se pare prea mult. 

Si sincer nu stiu daca vreau lemn, e greu sa gasesti un tocator de lemn care sa fie bun. Am avut unul luat in vara si saptamana trecuta l-am aruncat la gunoi pentru ca s-a rupt in doua dupa ce s-a umflat. Mi-e ca o sa imi bag picioarele si o sa-mi cumpar un tocator la un pret care nu imi covine si dau banii degeaba pe el.

Incep cautarile :( nu imi displace asta, dar presimt ca voi fi dezamagita.


Cam asta am facut cand am terminat de facut ce-ati vazut mai sus. Putin Friends si putin ELLE.

xoxo


2 comments:

  1. Tocatorul de lemn trebuie sa-l tratezi cu un ulei special, de ex. ulei de in. Gasesti asa ceva la Ikea la vreo 20 lei. In lipsa lui poti folosi orice ulei pt. gatit.

    ReplyDelete
  2. Daca stateam in Bucuresti sau orice alt oras aproape de IKEA nu stiu daca ma mai chinuiam cu blogul asta. :)) Glumesc, dar oricum, sunt din Iasi, departe tare. Se gaseste teoretic la magazinele cu materiale de pictura, aveam si eu asa ceva prin casa, dar sigur nu mai e.

    Merci mult de sfat.

    ReplyDelete