Monday, February 20, 2012

RAME FOTO SI USI

Ca sa va mai tin la curent cu progresul de pe hol, si da inca este in progres,  "lucrarile" continua si promit ca nu mai e mult, am facut pasul urmator, am vopsit tot ce mai era de vopsit, respectiv ramele care planuim sa le punem pe perete; sa fiu clara, doar ramele, fara sticla fara tablou. Pe langa rame am mai vopsit vreo doua - trei chestii pe acolo si abia astept sa impartasesc tot.


Pe langa rame am mai vopsit si ramele geamurilor de la usa de  la baie si cea de la hol. Usa de la hol (cea care da in sufragerie) am vopsit-o in ton cu ramele verzi de pe perete, iar rama geamului de la baie am vopsit-o in ton cu dungile de pe perete, gri albastrui.

Ah si sa nu uit, nu numai ramele de la usi ci si clantele, la fel ca ramele au fost vopsite.

Clanta de la usa de la Baie

Clanta de la usa de la Sufragerie

Nu sunt doua clante de la fiecare usa in poze pentru ca am decis ca nu are nici un rost sa le vopsim pe ambele parti, ci doar pe cele care ne intereseaza si ajuta la aspectul holului, asa ca doar clantele din interiorul holului au fost vopsite.

Tutorialul e foarte simplu, cu o surubelnita trebuie scos tot, ca sa se poata vopsi cum trebuie tot. Apoi este foarte important sa degresati suprafata, absolut tot ce trebuie vopsit trebuie degresat, si dupa ce ati facut asta incercati sa nu le atingeti cu mainile goale pentru a nu lasa alte urme de grasimi. Este destul de important pentru a fi sigur ca acoperirea va fi perfecta, altfel s-ar putea sa faceti o munca de doua ori plus un razuit strat vechi (noi asa am patit ....sssst ).

Pregatiti zona de atac, puneti hartii, ziare, si preferabil sa faceti asta undeva unde aveti gresie pe jos, asta in cazul in care le vopsiti cu spray-ul, lucru care il recomand pentru ca ar putea fi cam complicat sa vopsiti cu vopsea normala. 

Va spun si de ce, spray-ul se usuca foarte repede, pe cand vopseaua se usuca in 24 de ore si trebuie doua straturi, macar. Asa ca daca vreti sa va apucati de vopsit rame, clante, lucruri de care aveti nevoie imediat, va recomand spray; asta nu e singurul motiv, ci si gama de culori. Aveti sanse sa gasiti exact culoarea care o doriti, gama este foarte larga si pretul acceptabil.



Cu usile e cam aceiasi poveste,  numai ca trebuie sa acoperiti suprafata cu hartie prinsa cu scotch, dar nu cred ca trebuie sa va dau prea multe detalii ca va descurcati. Aveti grija sa izolati bine suprafata care trebuie sa ramana aceiasi culoare. Aveti grija la suprafetele din jur, spray-ul are o consistenta ca de praf, sare peste tot, chiar daca nu se prinde neaparat de tot, dar oricum, daca sunteti incepatori nu va recomand sa vopsiti cum am facut eu mai sus, cu usa aproape lipita de perete.

Si inca un secret, pregatiti apa si lavete ca acel praf de spray se va depunde peste absolut tot nu numai din camera in care ati vopsit ci si in celelalte camere. Nu e grav, e chiar praf, se duce la prima mana, dar, serios, am gasit praf verde si in cooler-ele de la calculatorul care era in dormitor, si noi am vopsit rama de la usa in sufragerie. E haios oricum, dar avem de spalat ... tot. (da... inca nu am ajuns in punctul ala)
Deci ati vazut in principiu cam cum arata o usa "tapitata" cu foi A4 (nu radeti, dar nu citesc ziare si nu am in casa). Bineinteles ca nu iese totul perfect de fiecare data, se mai dau si rateuri, cum am dat si pe perete, din cauza ca mai curge prin scotch, dar orice greseala poate fi rezolvata. Un aliat grozav in ultimul timp se pare ca imi este buretele de sarma. Pana sa apara George in viata mea nu foloseam niciodata buretele ala, nici nu aveam asa ceva in casa, dar incepe sa fie foarte folositor, luat vopseaua stropita pe jos (chiar varsata ... am uitat sa mentionez ca o cutie intreaga de vopsea a ajuns pe parchetul meu ... a fost interesant), curatat geamul vopsit, ajuta la curatat dupa DIY-uri.

And the result (sa nu uit, am vopsit si usa ca era galbena) is ...tananananaa ... this:


Poate nu se intelege chiar ce trebuie dar trebuie sa ma credeti, se potriveste foarte bine in peisaj, probabil trebuie sa mai fac niste poze de ansamblu sa va faceti o idee mai buna.

Si usa de la baie a iesit foarte bine. Ma enerveaza foarte tare ca e atat de mic holul si nu am deloc o perspectiva buna pentru poze, nu reusesc deloc sa prind tot ce vad eu. Si ca ansamblu arata atat de frumos, cu mocheta verde, si usile cu rame colorate si clante colorate, dar o sa ma straduiesc, o sa ies pe casa scarii si o sa reusesc sa scot o perspectiva buna, promit.


Sa revenim la rame: au iesit superb. Aveam deja doua rame de care am mai vorbit, care au fost vopsite albe, dar pana la urma verdele a fost cea mai buna optiune, si recunosc ca arata genial. Ne mai trebuia o rama, pentru ca nu mergeau doar doua, si am facut descoperirea geniala in boxa mamei lui George: rame de lemn vechi.

Ador faptul ca rama asta veche are mici defecte si spray-ul  nu a iesit perfect. Se vede cel mai bine in a doua poza de mai jos. Imperfectiunile dau impresia ca rama a fost original asa verde.



In legatura cu vopsitul ramelor, e aceiasi regula aceiasi procedura ca la clante. Trebuie spalate si degresate bine, puse pe un ziar si apoi spor la vopsit. Spuneam sus ca nu am terminat inca holul pentru ca singurul lucru care ne-a ramas de facut este sa punem ramele pe perete. Abia astept, sa se termine holul, nu ca sa scap de el (ok, bine, putin si ca sa scap de el) dar in principiu pentru ca o sa arate atat de frumos.

Nu ma laud cu propriul meu hol, dar sunt incantata pentru ca e intrarea in casa, e prima impresie care si-o face un musafir cand intra in locuinta ta si chiar daca nu pare, e un loc destul de important. 


Urmatorul proiect (dupa ce punem ramele pe perete) va avea legatura tot cu o rama de tablou, dar nu prinsa de perete. Un mic proiectele care abia astept sa il fac pentru ca mi se pare o idee geniala. 

Mi-am dat seama ca nu am facut poza before, la rama mare, ca sa vedeti ce culoare era inainte si cum a ajuns acum, dar pana la urma, rezultatul conteaza in cazul asta. 



Acestea sunt spray-urile folosite, cel verde este de fapt un spray pentru Graffiti, Verde Absinth, iar cel gri il cunoasteti deja de la dungile de pe hol si da, inca mi-a mai ramas din tubul ala.

Lista:

Hartii / Ziare
Spray verde - 20 lei
Spray gri - 13.50 lei (aveam deja) 
Scotch - 2-3 lei (aveam deja)

Sper ca va inspira !

xoxo

Gabitsa



No comments:

Post a Comment