Saturday, February 11, 2012

LUSTRA DIN PAHARE DE PLASTIC


Nu pot incepe povestea sau, ma rog, tutorialul, decat cu o alta poveste: de unde a inceput totul, mai ales tinand cont de faptul ca aveam deja lustra in dormitor, care era chiar foarte ok. Dar ... eh, banuiesc ca se mai intampla.

Acestea sunt pozele cu lustra initiala, pe care o aveam de cativa ani: before and after:



Va intrebati cum s-a rupt minunatia de abajur fiind atarnat de tavan? Raspunsul este : motanelul. Da ... motanelul nostru de 5 luni jumate a invatat sa se urce pe sifonier si jucandu-se el  acolo s-a gandit ca si abajurul ar putea sa fie un loc bun de joaca (alpinist il fac). Dar fiind doar o pisica, nu avea de unde sa stie ca abajurul e din hartie de orez si a sarit pe el. Bineinteles ca a ajuns si el si abajurul pe jos, si s-a rupt, abajurul, nu pisica.

No animals were harmed in the making of this tutorial !

Si am inceput amandoi (eu si prietenul meu) sa rulam idei despre cum sa reparam si sa reconditionam abajurul rupt de la Ikea. Dupa vreo patru zile de stat doar cu un bec atarnat de tavan am gasit o idee foarte interesanta. Sa facem un abajur din pahare din plastic. Initial am vrut sa il facem sferic, cum era si abajurul de la Ikea, dar din cauza ca am cumparat pahare prea mari, nu am putut pentru ca iesea o sfera de 1 metru, poate chiar mai mult. 

Si am inceput: am cumparat 6 seturi a cate 25 de pahare de la Carrefour, deci 150 de pahare in total. Si am inceput sa le intindem pe jos sa facem cercul central.


Asta a fost momentul in care am realizat ca lustra noastra va avea un metru si ceva in circumferinta si asta e o problema tinand cont ca dormitorul are mai putin de 3 metri in latime. Planul initial era sa folosim pentru cercul central 24 de pahare, asa ca am ramas la acest plan numai ca am fortat cercul si am tras de pahare ca sa le unim (lucru care ne-a cam stricat calculele, dar pana la urma a iesit foarte bine).

In poza urmatoare puteti vedea cum am prins paharele intre ele, si, da, sunt prinse cu capse. 


 Paharele din cercul central au fost prinse intre ele cu 2 randuri de capse, o capsa la 1.5cm de buza si inca una mai adanc, spre fundul paharului. Paharele care au fost puse deasupra lui sunt prinse numai la buza pentru ca nu era nevoie de mai mult. Dar daca va apucati de asa ceva o sa va orientati la fata locului si o sa vedeti daca cumva o sa aveti nevoie de mai mult.

Si inca ceva, paharele de deasupra se aseaza cu buza in spatele buzei celor de dedesubt, dar banuiesc ca v-ati dat deja seama de asta.


Asa a iesit centrul viitoarei lustre si nu a durat mai mult de 5 minute sa il fac si apoi inca vreo 15-20 de minute (ca pauze) sa ajunga asa:





Sunt doar pahare de plastic, dar sincer, arata foarte bine ! Si stiu ca pare de o dimensiune rezonabila in aceste poze, dar in urmatoarele o sa vedeti ca nu e chiar asa mic. Chiar deoc, e absolut imens din cauza ca am cumparat pahare prea mari (de 250) si chiar ne gandim sa luam inca un set de pahare mai mici, de 150 probabil, si sa refacem proiectul la o dimensiune rezonabila. 

Bine, sa nu intelegeti ca e urat asa, din contra nu e, am facut o semisfera chiar foarte frumoasa, dar e putin cam mic dormitorul pentru dimensiunile astea. 


Astea sunt streangurile facute din ata ca sa executam lustra :D. Ca sa o prindem de tavan (am schimbat si firul si dulia, cu unele de la Ikea uitate intr-un sertar) am folosit streangurile ca sa le prindem deasupra duliei si capatul celalalt l-am bagat in fundul a 3 pahare. Paharele in care bagam atele au fost alese din al doilea rand, dupa cel de la baza, in asa fel incat sa formeze un triunghi echilateral, pentru echilibru. Am bagat atele cu un ac apoi am facut un nod ca sa sustina. Este foarte important ca atele sa aiba exact aceiasi lungime si inainte si dupa ce faceti nodul, altfel va sta stramb.

Daca cumva faceti o sfera este destul de simplu sa o prindeti; puteti doar sa inodati firul de care sta prins becul, in asa fel incat sa blocheze sfera, sa nu cada. 


Si .. rezultatul final !!!
(imi cer scuze ca e un post atat de lung, dar am destul de multe poze din cauza entuziasmului)







 LISTA:

Pahare de 250 - 6 x 25 pahare = 16 lei
Capsator (aveam)
Capse (aveam)
Ata si Ac (toata lumea are)

Total: 16 lei 
Pentru o lustra noua !

Sper sa va placa si sa va ajute la ceva.

xoxo











No comments:

Post a Comment