Thursday, July 12, 2012

3 MASUTE VINTAGE

                      Da, stiu, nu am mai scris de foarte mult timp si imi cer scuze. Chiar imi pare rau, dar am fost in sesiune, am avut foarte multe proiecte, a fost o nebunie totala.
               Important e ca m-am intors, cu forte proaspete si schimbari frumoase, de care sunt foarte entuziasmata. De cand nu am mai scris sufrageria mea a mai prins contur si am mai adus niste piese foarte faine si pline de personalitate.

                    Una din schimbarile majore sunt noile masute de cafea (da, am zis bine la plural). Si inainte tot la plural vorbeam de masuta de cafea, pentru ca erau doua, dar acum sunt trei si sunt superbe.

                    In poza asta se vede cum erau inainte, asta ati vazut in primul meu post despre living. Nu pot sa spun ca aveam o problema cu masutele astea, sunt foarte dragute, dar din cauza ca noi nu am avut masa normala pentru papat in apartamentul asta, am folosit canapeaua si masutele de cafea. Bineinteles ca in timp s-a dus lacul, de la varsat lichide s-au cam crapat, nu tare, dar oricum, si am decis ca daca se iveste ceva frumos, le schimb.



                      Siiiii.... s-a intamplaaat ! Intr-o zi, cand eram in Italia de Pasti, i-am aratat lui George intr-un outlet de mobila, 3 masute stil vintage superbe, albe mat, stilul meu preferat. Surpriza a venit cand i-am zis ca tare as vrea sa gasesc o solutie sa le iau cu mine pe avion (desi nu erau chiar ieftine, mai mult visam) si el mi-a spus ca are 3 masute aproape identice acasa. Bucurie mare, va dati seama, mai ales cand mi-a spus ca sunt chiar vintage, nu noi in acest stil (am o slabiciune pentru mobila si usi vintage si case pre-war sau interbelice).

                   Cum e masuta de sus asa erau cele 3, dar de marimi diferite, si in poza urmatoare va .. prezint .. ;) masutele noastre dragi ! Le ador, sunt superbe si ce imi place cel mai mult e faptul ca nu sunt perfecte. Nu am scris mai devreme despre ele pentru ca au fost date la slefuit si apoi m-am ocupat de tot procesul de vopsit si lacuit. Cand le-am luat noi acasa, ele erau folosite pentru flori, nu mai aveau lac pe ele si erau maro inchis, exact lemn, nu erau vopsite.                 




                  Nu spun ca erau urate maro, dar visam sa fie albe mat, mi se pare un aspect foarte "clean" si vintage. Plus ca grandioasa noastra sufragerie avea nevoie de o pata de lumina, parca devenea totul prea inchis, cu o canapea maro inchis, un covor... mnah, vedeti si voi in poza cum e, peretele colorat...simteam nevoia. 
                   Nu pot sa ma arunc acum si sa spun ca masutele se potrivesc perfect cu, canapeaua, pentru ca sunt stiluri total diferite; canapeaua e moderna minimalista, iar masutele sunt mobila-stil vintage vechi de peste 20 de ani. Dar asta imi place la nebunie; contrastul si de culori si de stil si de forma. Parca are personalitate acum sufrageria, ca sa nu mai spun ca masutele se potrivesc perfect cu masuta luata tot de la mama lui George. O sa va mai spun mai multe despre masuta si ce s-a intamplat cu acel coltisor vesel in postul urmator.




                     Dupa cum vedeti in poza de sus, sunt aranjate destul de strategic. Bineinteles daca nu e evident (cum e in mintea mea putin obsesiv compulsiva) va spun eu :)). Masuta cea mai mare dinspre canapea e clar pentru cafea si alte activitati de genul, masuta mijlocie pe jumatate bagata sub cea mare e pentru diverse (telecomenzi, servetele) iar cea mica, patrata si adorabila din dreapta e pentru teancul (in crestere) de reviste Architectural Digest si ELLE. 
                   Cum nu am un cos de reviste, in primul rand pentru ca peste tot pe unde am vazut este exagerat de scump si in al doilea rand pentru ca nu as avea loc de el, am vrut neaparat ca una din masute sa indeplineasca acest scop. Nu pot sa spun ca a fost neaparat o inlocuire a acestui scop, ci mai mult o solutie mai buna, pentru ca astfel revistele stau frumos una peste alta fara sa se deterioreze in vreun fel. Mai ales ca aici tin revistele mai importante, care mi-au placut cel mai mult, luate din Italia (serios, se merita, sunt mult mai faine si mai mari acolo), nu pastrez chiar orice revista cumpar.


              Si pentru ca tot spuneam de asezarea strategica, in mintea mea si a lui George are foarte multa logica asezarea, sunt asezate proportional, dar nu are sens sa vorbim despre nebuniile mele cu asezatul la jumatate sau o treime (nu va puneti inca mainile in cap).

               Despre buget ce pot sa va spun; mesele bineinteles sunt gratis, si chiar va recomand sa va duceti pe la bunici sa ii intrebati daca mai au nevoie de anumite chestii, pentru ca ei nu sunt genul care sa arunce lucruri vechi, dar asta nu inseamna ca au nevoie de toate. S-ar putea sa aveti o surpriza si sa va alegeti cu niste lucrusoare foarte frumoase. Slefuirea nu am facut-o noi pentru ca nu am avut obiectull muncii si era munca prea multa pentru o simpla foaie de smirghel.

             Despre vopsit va pot spune ca am folosit clasica vopsea economica de 10 lei de la Praktiker, aproximativ o cuite si un lac mat tot de la praktiker la 24 lei, din care inca mai am jumatate de cutie, dupa ce am dat 2 straturi pe masute si 2 pe masa mare. Ah si am aplicat vopseaua cu trafalete mic de vopsea (3 lei suportul si 3.5 lei 2 rezerve) si lacul cu trafalete pentru lac (aproximativ 5 lei).

              Proiectul e foarte simplu, si idei sunt multe. Nu trebuie neaparat sa faceti alb, asta e in functie de stilul fiecaruia, de stilul casei, dar mobila alba intotdeauna da un alt aer intr-o casa.

              Eu personal am ales alb pentru ca intr-un final voi varui sufrageria (de fapt toata casa) si mesele albe si restul mobilei se potrivesc perfect cu ce culoare am ales pentru pereti.

                 Sper ca v-au placut masutele si sper sa va inspire cand vine vorba de casuta voastra.

xoxo

1 comment: